Hallo Marloes,
Wat leuk dat jullie een Olympique gekocht hebben! Wij hebben zelf een Sunny Walker uit 1988 en hopen er komende zomer voor de 10e keer mee te gaan kamperen.
Ik zag je oproep net in mijn mailbox en hier op het forum staan. Het klopt dat er afgelopen maanden niet veel bij is gekomen, maar het kampeerseizoen begint nu wel te komen en daarmee ook de forum leden weer, alhoewel er niet zo veel Walker bezitters meer zijn.
De originele Walker brochure heb ik inderdaad, maar deze heb ik inmiddels ook op het forum weten te plaatsen. Kijk even onder De vouwwagen> Vouwwagen info> Walker> Instructieboekje/tekeningen. Daar kun je alles downloaden.
Die losse tentdoeken herken ik niet overigens. Bij de Sunny zaten ook twee losse binnententdoeken(zonder ritsen), maar deze horen officieel aan de keukenkant in de voortent. Op de foto’s van de walker brochure kun je dat zien. Wij hebben ze nog nooit gebruikt overigens.
Ik ben trouwens benieuwd naar “lekkages op klassieke punten”. We hebben zelf ook nog nooit lekkage gehad eigenlijk. (Tot afgelopen zomer toen door een domme fout van ons tijdens een nacht onweer een stang door het tentdoek ging. Inmiddels gerepareerd overigens.) De Walker tenten zijn van zware kwaliteit Ten Cate doek en hebben allemaal een pvc dak. Ben benieuwd waar het moet lekken dan.
Wat betreft ervaring met kinderen en de Walker kunnen we positief zijn. Dat gaat prima. Zelfs onze Sunny die toch een stuk kleiner is dan de Olympique is groot genoeg voor een gezin met jonge kinderen.
Wel hebben we toen de kinderen nog erg jong waren, de slaapplekken omgekeerd. Dus de kinderen op de plank slapen en wij in het ondertentje. Dit vond ik een veiliger gedachte, mochten de poten onder de plank het begeven. Maar jullie hebben twee slaapplanken, dus geen enkel probleem lijkt me. Ook kun je de ruimte tussen de bankjes gebruiken als campingbedje. Wij hadden daar de eerste jaren een op maat gesneden schuimrubber matrasje tussen gelegd waar onze jongste heerlijk veilig kon liggen. (Wel hoofd richting de dissel leggen)Hij kon zo nergens heen rollen. Een stevig en waterdicht grondzeil in de voortent is ook een pre met kleine kinderen, maar dat geldt natuurlijk voor alle vouwwagens.
Een extra hangtentje/binnentent wordt soms op Marktplaats aangeboden. Het maakt daarbij niet uit van welke Walker vouwwagen deze afkomstig is overigens, de maten zijn hetzelfde namelijk.
Kun je geen aanbieder vinden, kijk dan eens of iemand een sloop Walker aanbiedt. Vaak zitten daar nog stokken, binnententen ed bij en deze worden zo weggegooid omdat de wagen zelf als aanhanger wordt aangeboden. Kwestie van even informeren of je deze onderdelen kunt overnemen voor een klein prijsje. Zo hebben we na afgelopen zomer zelf ook een ‘nieuwe’ stok weten te bemachtigen voor ons oudje.
Succes vast en ben benieuwd naar jullie ervaringen met de wagen.