Holtkamper aero met of zonder keuken

Gestart door Hil, april 15, 2025, 03:58:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hil

Ha mede klappers,
Een groot dilemma. Wij gaan toch de overstap maken na veel getwijfel naar een holtkamper. We hebben getwijfeld tussen een tweedehands (die nog steeds duur te koop staan) of een nieuwe. Nu hebben we de kans een nieuwe te kopen, maar we twijfelen tussen een met en een zonder keuken. We koken eigenlijk altijd op een cadac dus nuchter gedacht; we denken het niet nodig te hebben en zetten de koelkast in de auto.
Maar... toch die twijfel. Daarom zijn we benieuwd naar jullie ervaring. Hebben jullie een keuken er bij en zo ja, bevalt dat? Of juist geen keuken en bevalt dat ook? Qua restwaarde en verkopen over jaaaaren hoeven we ons bij beide geen zorgen te maken denken we, dus het is puur voor eigen gebruik waar we een keus in moeten nemen. We zijn heel benieuwd naar jullie tips/ ideeën.
Groetjes

AnneliesPrado

Spannend en leuk, zo'n aankoop!
Ik denk dat je zelf al het antwoord hebt gegeven: koken op een Cadac en de koelkast in de auto. Het gaat erom wat je zelf prettig vindt en of het je de forse investering waard vindt.

Wij hebben een twee jaar geleden heel bewust gezocht naar een Cocoon XL met een vaste Masterclass kitchen (en ook gevonden), puur omdat ik geen zin heb in gedoe met aparte kastjes, kooktoestelletjes en bakken met chaotisch servies, sterker nog: ik heb de keuken voorzien van een houten interieur, waarbij alles een vaste plek heeft, ook tijdens het reizen. Sommigen vinden het overdreven, zo'n keuken, anderen lijkt het ideaal. Echt een afweging die je zelf maakt. Ben benieuwd waar je voor gaat.
🌿 Annelies 🌿

Alex

Wij willen niet zonder.
Geen gesleep met de koelkast en of kook spullen.
Als we een nachtje doen onderweg pootjes uit en uitklappen en je kunt koken.
Als je tenminste even je gasfles aansluit.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

metalpe

Ik zou nooit voor een vouwwagen zonder keuken opteren.
Zelfs al kook je er niet in. Het scheelt je een hoop gesleep.

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk

Sbode

Helemaal eens. Wij hebben een Kyte.

Alle keuken spullen op 1 plek en die niet meer hoeven verplaatsen (en geen los keukenkastje meenemen). Een grote koelkast die niet in de auto hoeft (met 3 kinderen is alle ruimte meegenomen). En naast een cadac en fornuisje voor het koken van rijst of pasta.

De extra ruimte in de vouwwagen is voor ons het belangrijkste. Als je die niet nodig hebt en het prima vindt om je keuken nog even in te richten (en weer op te ruimen) kan je ook zonder.

Hil

Wat leuk zo snel al antwoorden, dank! Omdat we ook willen gaan trekken twijfelen we en als ik het zo lees is het vooral gemak zo'n keuken. Andere vraag er nog even bij; gebruiken jullie altijd het windforce systeem om op te zetten of ook gewoon met de hand voor de rust van de camping  8)

FriedelP

Als je er op wil koken, zou ik twijfelen. Ik vindt de indeling van de meeste vouwwagen keukens gewoon niet praktisch. Je hebt zogezegd 3 pitten, maar die staan zodanig opgesteld dat je onmogelijk 3 potten of pannen op kan krijgen. Spoelbakje is ook te ondiep en niet praktisch en neemt veel ruimte weg. Als extra kast, vindt ik ze dan weer erg duur.

Wij hebben daarom een andere bermkeuken genomen met drie ruim uit elkaar staande pitten en daaronder een grote bergruimte. Veel extra gesleep is daar niet bij.

Is dus een erg persoonlijke keuze, waarbij je zeker moet kijken van of het praktisch genoeg is voor het geen je ze wilt gebruiken en of je de prijs wil betalen voor het voordeel dat het oplevert. Die evaluatie zal bij iedereen anders uitdraaien.

Alex

Citaat van: Hil op april 15, 2025, 06:43:01 PMWat leuk zo snel al antwoorden, dank! Omdat we ook willen gaan trekken twijfelen we en als ik het zo lees is het vooral gemak zo'n keuken. Andere vraag er nog even bij; gebruiken jullie altijd het windforce systeem om op te zetten of ook gewoon met de hand voor de rust van de camping  8)
Gebruik hem altijd.
Of het moet wel heel vroeg zijn  :P
Gelukkig kan de nieuwe ook op 6 amp.
Het duurt maar even.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Markvv

Ik vind de vaste greenbox keuken ook handig. 
Hij is direct beschikbaar op de goede plek onder de luifel. 
pannen, bestek, bekers enz. allemaal makkelijk bereikbaar op een vaste plek. 
Koelkastje erin en koken gaat ook prima met 3 niet te grote pannen tegelijk erop. 

Onderweg bij de lunch langs de snelweg klappen we de keuken ook vaak open om een broodje te smeren of nieuw koel drinken te pakken. 

Sbode

Citaat van: Hil op april 15, 2025, 06:43:01 PMWat leuk zo snel al antwoorden, dank! Omdat we ook willen gaan trekken twijfelen we en als ik het zo lees is het vooral gemak zo'n keuken. Andere vraag er nog even bij; gebruiken jullie altijd het windforce systeem om op te zetten of ook gewoon met de hand voor de rust van de camping  8)
Wij gebruiken het altijd. Ideaal bij warm weer, scheelt toch weer wat zweetdruppels. En wordt mooi strak opgevouwen.