Overzetten onderdelen Cocoon

Gestart door Seb93, april 02, 2025, 10:45:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

Seb93

Hoi :)

Ik heb begin dit jaar een Cocoon gekocht op MP waarvan de dissel beschadigd is. Ik dacht dat dat te verhelpen was, maar denk dat ik hier echt geen Tempo 100 voor ga krijgen.
(700 euro. Geen keuken et cetera. Verder gescheurd dekzeil en slechte reparatie aan de tent. wel nieuwe banden, oplooprem, disselkoppeling)

Nu heb ik afgelopen maand een tweede Cocoon kunnen kopen die wel netjes is maar de tent niet meer waterdicht.
(300 euro. met whitebox keuken en fietsenrek, geen matras en geen binnentent. wel heeft de buitentent een kids aanbouw dus denk dat ik ga proberen hem waterdicht te krijgen). Deze is uit 1997, nog met plaatstalen wielkasten.

Nu vraag ik me af of onderdelen zoals bijvoorbeeld de wielkasten en de oplooprem 1:1 overgezet kunnen worden.
En ook of op dit oudere model schokbrekers kunnen.

Ik hoor graag van je :D

Met vriendelijke groet,
Sebastiaan

Alex

Zit er veel leeftijd verschil in de wagenbakken ?

Volgens mij moet je adapters aan de wagen zetten voor de schokbrekers.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

cahummel

Misschien flauw: maar meten is weten, meet alles op wat je denkt dat relevant is en vergelijk de oude met de nieuwe.
Daarnaast is het zo moeilijk oordelen, foto's kunnen ook helpen voor de forummers on mee te kunnen denken.

Seb93

Citaat van: Alex op april 02, 2025, 11:17:50 AMZit er veel leeftijd verschil in de wagenbakken ?

<><>Ik heb er maar 1 thuis staan, de ander staat in stalling. Maar ik heb begrepen dat de tenten van 1997 tot 2004 uitwisselbaar zijn. (misschien nog wel langer als je ook de wagenzak meewisselt.)

Volgens mij moet je adapters aan de wagen zetten voor de schokbrekers.

<><>ok, bout je die erop of is het laswerk?

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Seb93

Citaat van: cahummel op april 02, 2025, 11:18:44 AMMisschien flauw: maar meten is weten, meet alles op wat je denkt dat relevant is en vergelijk de oude met de nieuwe.
Daarnaast is het zo moeilijk oordelen, foto's kunnen ook helpen voor de forummers on mee te kunnen denken.

<><> ja, helaas staat de 1 in de stalling en de andere in m'n tuin. en er passen er geen twee in de tuin ;'(

Alex

Alex

cahummel

Je zegt dat de dissel beschadigd is, is het nu het plan om het hele onderstel onder de andere wagenbak te zetten? Zodat je uiteindelijk een hele dissel hebt? Wat is er beschadigd aan die dissel? Is ie krom oid?

Seb93

Citaat van: cahummel op april 02, 2025, 06:29:32 PMJe zegt dat de dissel beschadigd is, is het nu het plan om het hele onderstel onder de andere wagenbak te zetten? Zodat je uiteindelijk een hele dissel hebt? Wat is er beschadigd aan die dissel? Is ie krom oid?

Ik ben van plan alle goede (betere) onderdelen van de nieuwere Cocoon over te zetten op de oudere. sowieso oplooprem/koppeling en wielset want die zijn nieuw. heel graag wil ik ook de aluminium wielkasten overzetten.

Ik heb nu geen foto, maar de dissel van de nieuwere heeft een flinke deuk.
Ligt wel rustig achter de auto, dus misschien dat ik hem behoud voor off-road dagjes.