Bagage vastzetten onder het afdekzeil - AlpenKreuzer Waterfront

Gestart door PizzaPieter, januari 29, 2025, 07:39:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

PizzaPieter

Goeieavond, ik heb al veel (oude) threads gelezen over het gebruiken van de ruimte onder het afdekzeil en het opbollen van het zeil tijdens het rijden.

Bij het opbollen heb ik de angst dat er ook vocht onder kan komen/waaien, maar ik denk te begrijpen dat het er niet 'doorheen' waait, maar dat het komt door onderdruk vanwege het vliegtuigvleugel effect.

Ik vraag me wel af ik de spullen die ik onder het dekzeil ga leggen moet vastzetten? Advies van VW-Zaak is sowieso om iets over de tent heen te leggen om afdrukken/vegen van aluminium meubels te voorkomen op het doek, dat komt goed, maar moet ik het vastbinden? Of geeft het afdekzeil voldoende bescherming/houvast?

Alvast dank voor jullie input.

Theu

Wij leggen niets vast wat onder het dekzeil ligt.  Bij gewoon gebruik gaat dat prima. Mocht er onverhoopt toch iets gebeuren dan is er weinig wat een vouwwagen bij elkaar houd dus een spanbandje om de stoelen heen maakt dan ook geen verschil meer.

Alex

Ook hier geen gedoe met sjorbanden.
Gewoon mooi verdelen en zorgen dat alles mooi strak zit als je geen rits hebt aan je dekzeil.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

FriedelP

Wij leggen het wel vast met spanbanden die we gewoon standaard zitten hebben, wel een dubbelklapper.

Ik begrijp Theu wel maar ik voel mezelf wel veiliger als het niet kan gaan schuiven onder het zeil als ik eens goed moet doorremmen of andere zaken. Het vastmaken met de spanbanden neemt uiteraard iets meer tijd in maar nu ook niet veel extra tijd.

Er zit een ondertentje, vervolgens 4 stoelen die samen de hele oppervlak van de wagen innemen. Daar de tent bovenop met wat plastiek tussen om te beschermen, en dat vastgemaakt met de spanbanden zodat niets onder het zeil kan gaan schuiven. Er is dan nog redelijk wat ruimte onder dat zeil en daarom dat ik juist vast maakt zodat het onder dat zeil niet teveel over een weer kan gaan.

Ook een ervaring toen ik nog met mijn ouders weg was. Toen legde we ook wat zaken onder het zeil. Op een gegeven moment zag mijn vader er iets vanonder vallen en bleek het grondzeil op de weg beland te zijn. Nog kunnen recupereren, maar de jaren daarna heeft mijn vader toch ook voor gekozen het met banden vast te leggen.

poldertoerist

nee hoor dat hoeft zeker niet.

ik hen wel een spin om te zorgen dat e. e. a blijft liggen als ik de pack en go gebruik maar dat is bij een Waterfront w. s ook niet nodig.
Adventure Awaits

Miekje

Nee, wij hadden een Alpenkreuzer waterfront en hebben nooit de spullen vastgelegd.

xray

Bij de Odyssee liggen de stoelen vast tussen de poten van het bed wat je uitklapt. Worteldoek erover heen zodat de poten niet in het dekzeil snijden dan zeil erover. Ligt zo strak dat vastmaken niet nodig is. Als je dekzeil heel erg los zit zou ik de elastieken strakker maken dat scheelt ook al veel en zal kans op nattigheid ook verkleinen.

FotoBart

Citaat van: PizzaPieter op januari 29, 2025, 07:39:39 PM
Ik vraag me wel af ik de spullen die ik onder het dekzeil ga leggen moet vastzetten? Advies van VW-Zaak is sowieso om iets over de tent heen te leggen om afdrukken/vegen van aluminium meubels te voorkomen op het doek, dat komt goed, maar moet ik het vastbinden? Of geeft het afdekzeil voldoende bescherming/houvast?

Wij hadden een doek over de tent, en daar bovenop lagen de tuinstoelen, de tassen met campingtafel, keukenkastje en nog meer platte zaken. Het zeil dat over de Waterfront-wagen gaat zit mooi strak en daar komt echt niks onder vandaan schuiven, ook 'opbollen' tijdens het rijden is niet aan de orde. Je kunt het elastiek van het zeil op de juiste lengte maken zodat alle spullen er onder passen (het zeil heeft aan de onderkant ook een "uitklapflap" voor als het geheel erg hoog wordt).

Alex

Heb je misschien net als wij het geluk dat de kuipzeil boven komt?
Hierdoor komt alles wat wij erop gooien niet in contact met het tentdoek.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

PizzaPieter

Dank voor alle reacties, dat geeft vertrouwen.
Kuipzeil is los item en gelet op mogelijke viezigheid leg ik die liever elders.
We gaan hiervoor gewoon een dekentje ofzoiets gebruiken.