Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Gekker moet het voor Spanje niet worden  (gelezen 4301 keer)

Tago Herman

• Klap prof
  • Geslacht: Man
  • Merk: kampeermiddel : vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Gekker moet het voor Spanje niet worden
« Reactie #15 Gepost op: januari 15, 2025, 03:34:55 pm »

En dan blijven we praten over 1 Europa. Nog even en we hebben onze auto's volhangen met milieustickers, tolkastjes, reflecterende vesten in alle kleuren, lampen met groen, rood, wit, blauw en oranje lampen, en ga maar door.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

metalpe

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : CCC
« Reactie #16 Gepost op: januari 15, 2025, 03:48:09 pm »

Klopt. Compleet absurd in '1 Europa'...

Al is er 1 ding dat in de laatste jaren wel makkelijker werd. Vroeger schreef ik thuis altijd op wat benzine/diesel in alle talen was die ik bezocht, om niet verkeerd te tanken.
Door de verplichte aanduidingen tegenwoordig (E10, E5..) is dat wel iets dat makkelijker is geworden. Maar al de rest...

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

FriedelP

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
« Reactie #17 Gepost op: januari 15, 2025, 03:59:04 pm »

Verkeersreglementering zou inderdaad beter Europese bevoegdheid zijn. Dat zorgt voor duidelijkheid en duidelijkheid zorgt voor minder ongevallen. In België is het ook zot, daar heb je in dat kleine zakdoekgrote landje 1 federale verkeersreglementering, maar een deel is gewest bevoegdheid dus je hebt een stuk dat 3 keer anders is. Hoe kan je nu verwachten dat bestuurders zich daaraan houden als je het zo complex maakt? Zeker op de grens tussen gewesten, weet niemand echt in welk gewest hij zit en welke versie hij dien te respecteren, als hij uberhaut als het vershil kent tussen de versies.

Kuijfjes

• Goldmember 2025
  • Klapperraar
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Country
« Reactie #18 Gepost op: januari 16, 2025, 12:57:25 pm »

Kosten lampje 50 euro.
Kosten boete 80 euro.

Dus bij pech langs de weg, kan die extra 30 euro er ook nog wel vanaf.

Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk

2023 - 2024: Jamet Texas, bj. ???? (heel oud)
2024 - heden: Combi-Camp Country, bj. 2013

OhPeeCee

• Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2025
  • Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon Aero
« Reactie #19 Gepost op: januari 16, 2025, 01:03:14 pm »

In Frankrijk was er op een gegeven moment de alcoholtester die in de auto aanwezig moest zijn, bij controle kon je een boete verwachten (weet niet hoeveel) zou in Spanje ook wel eens kunnen gebeuren dat er opgecontroleerd gaat worden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

CEO

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
« Reactie #20 Gepost op: januari 17, 2025, 10:56:28 pm »

Verkeersreglementering zou inderdaad beter Europese bevoegdheid zijn. Dat zorgt voor duidelijkheid en duidelijkheid zorgt voor minder ongevallen. In België is het ook zot, daar heb je in dat kleine zakdoekgrote landje 1 federale verkeersreglementering, maar een deel is gewest bevoegdheid dus je hebt een stuk dat 3 keer anders is. Hoe kan je nu verwachten dat bestuurders zich daaraan houden als je het zo complex maakt? Zeker op de grens tussen gewesten, weet niemand echt in welk gewest hij zit en welke versie hij dien te respecteren, als hij uberhaut als het vershil kent tussen de versies.

Ieder lamd is als de dood om enige souvereiniteit af te staan... in Nederland wordt ook vooral geklaagd over de regels uit 'Europa', weinigen kijken naar wat het ons brengt.

Maarre, die papierwinkel heb ik vorige week niets van gemerkt. Naam noemen aan de receptie van het hotel en we kregen de sleutel.
Die zwaailamp snap ik wel een beetje, in Andalusië zijn de snelwegen... een tikje anders dan bij ons. Slecht wegdek, vaak smal en weinig brede vluchtstroken. Dan is een verplichte lamp eenvoudiger te realiseren dan een fatsoenlijke snelweg.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

FriedelP

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016

OhPeeCee

• Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2025
  • Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon Aero
« Reactie #22 Gepost op: januari 19, 2025, 10:42:40 am »

Een pijlwagen kunnen sommige weggebruikers al niet zien, dus of dan een knipperlicht je wel gezien gaat worden. Enige voordeel is dat er gelijk een hulpvraag uitgestuurd gaat worden, oftewel als je op de A4 met pech staat komt de Spaanse ANWB jou helpen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

sanderv

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
« Reactie #23 Gepost op: januari 19, 2025, 04:36:56 pm »

Een gevarendriehoek wordt aangereden, de bestuurder heeft daarna nog een seconde de tijd om te reageren. Dat automatisch peilen is nergens voor nodig, dat doen moderne auto's toch al. En je moet hem vanuit de auto op het dak kunnen zetten. Wat suggereert dat je in de auto moet blijven en dat is wel zo'n beetje het allerstomste Wat je kunt doen. Als een vrachtwagen je niet op de vluchtstrook heeft zien staan, had dat stomme lichtje dat niets aan verandert.
https://www.gelderlander.nl/ede/vrachtwagenchauffeur-dwaalt-zeven-keer-af-naar-rechts-en-rijdt-man-74-dood-op-vluchtstrook-buitengewoon-akelig~a3895a99/
Maar we moeten en zullen alles kapot reguleren. Dat houdt heel veel lobbies en andere bullshitbaantjes aan het werk helaas...
Pagina's: « 1 2   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal