Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Luik wéér afgesloten!  (gelezen 3512 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 215
  • Merk: kampeermiddel : jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Luik wéér afgesloten!
« Gepost op: juli 18, 2024, 08:20:44 am »

Ja hoor, het zal eens niet. Als je vanaf Luxemburg richting Nederland wil en je doet dat via Luik dan hebben ze voor de zoveelste keer Luik weer afgesloten! #E25 Door werken is in Luik de Cointe-tunnel tot eind augustus gesloten. Er zijn lokale omleidingen door de stad maar die zijn verboden voor vrachtwagens van méér dan 7.5 ton en voor andere voertuigen langer dan 6 meter.
Dus richting het zuiden gaat maar terug moet je een andere route zoeken.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4.004
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #1 Gepost op: juli 18, 2024, 08:27:07 am »

Route omleidingen zullen toch wel aangegeven staan?
Gelogd

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 63
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #2 Gepost op: juli 18, 2024, 09:23:39 am »

Wij rijden met de vouwwagen eigenlijk altijd gewoon dwars door luik.  :J
Ook een keer met een politieauto achter ons maar dat was op zondagochtend om 7 uur. Misschien dat dat scheelt.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2024, 06:34:41 pm »

Bewegwijzering en België zijn niet een hele gelukkige combinatie.

Natuurlijk gaat dwars door Luik met de klapkar vaak goed, maar er komt een moment dat iemand wel tegen een prent oploopt... Ook in België worden zaken langzamerhand steeds beter afgestemd.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 480
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #4 Gepost op: juli 18, 2024, 06:35:30 pm »

Wij rijden met de vouwwagen eigenlijk altijd gewoon dwars door luik.  :J
Ook een keer met een politieauto achter ons maar dat was op zondagochtend om 7 uur. Misschien dat dat scheelt.
Goed voorbeeld.. Het zijn de Nederlanders die de regels daar keurig aan hun laars lappen. Het verbod is er niet voor niets. Er zijn legio mensen die wél bekeurd zijn. Ken er ook een paar; boete is niet heel hoog en dat schrikt mensen niet af.

Omdat Luik de laatste jaren veel gedoe is qua werkzaamheden, rijden wij altijd via Luxemburg - Trier - Bitburg en zo verder omhoog. Heb je nergens last van.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 467
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Monaco
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #5 Gepost op: juli 18, 2024, 09:58:30 pm »

Goed voorbeeld.. Het zijn de Nederlanders die de regels daar keurig aan hun laars lappen. Het verbod is er niet voor niets. Er zijn legio mensen die wél bekeurd zijn. Ken er ook een paar; boete is niet heel hoog en dat schrikt mensen niet af.

Omdat Luik de laatste jaren veel gedoe is qua werkzaamheden, rijden wij altijd via Luxemburg - Trier - Bitburg en zo verder omhoog. Heb je nergens last van.

Oeps mag je niet door Luik met je vouwwagen? Vandaag gedaan en ik dacht al een bord te zien maar was er voorbij voor ik er erg in had. Een Google Maps leidde mij er netjes doorheen: viel me wel op dat diverse auto’s met aanhangers me voor Luik inhaalden en daarna nog een keer, oftewel die hadden een stukje omgereden en vervolgens te hard gereden, ik weet niet welk vergrijp erger is, en gelukkig ga ik daar ook niet over.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 898
  • Merk: kampeermiddel : CCC
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #6 Gepost op: juli 19, 2024, 12:54:01 am »

Deze discussie komt hier elk jaar terug. Ik rij er alleszins elk jaar doorheen en heb nog nooit een boete gehad.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 480
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #7 Gepost op: juli 19, 2024, 08:22:20 am »

Oeps mag je niet door Luik met je vouwwagen? Vandaag gedaan en ik dacht al een bord te zien maar was er voorbij voor ik er erg in had. Een Google Maps leidde mij er netjes doorheen: viel me wel op dat diverse auto’s met aanhangers me voor Luik inhaalden en daarna nog een keer, oftewel die hadden een stukje omgereden en vervolgens te hard gereden, ik weet niet welk vergrijp erger is, en gelukkig ga ik daar ook niet over.

Nee, er staat een stuk voor Luik aan de rechterkant een enorm groot verkeersbord waarop heel duidelijk staat dat alle combinaties langer dan 6meter niet door Luik mogen.
Er staat niet bij: dit geldt niet voor die domme Nederlanders   :P :P
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 215
  • Merk: kampeermiddel : jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #8 Gepost op: juli 19, 2024, 01:33:55 pm »

Dat bord staat er al enige jaren. Maar de ring Luik is prima te rijden hoor.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Kevin2

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #9 Gepost op: juli 19, 2024, 02:34:52 pm »

Dat is wel een groot bord, maar ik zou er vanuit gaan dat dit puur voor vrachtwagens geldt en alsnog door luik heen rijden.

Na wat zoeken blijkt dat dit bord in België voor alle voertuigen geldt. Groot: ja, maar duidelijk is anders...
Gelogd

Vouwwagen_ABC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk: kampeermiddel : Combi-camp Flexi Comfort XL 2024
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #10 Gepost op: juli 19, 2024, 03:35:10 pm »

Als dat van die 6 meter al niet duidelijk is, dan ook maar even deze Franse erin:
https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Panneau_d%27interdiction_d%27acc%C3%A8s_aux_caravanes_en_France

Ja die geldt ook voor je vouwwagen, net als, als er een caravan op het onderbord staat. Bv 90 bij een afdaling.
Geldt voor alle aanhangers zwaarder dan 250kg.

Ik weet dat dit Belgisch subforum is, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #11 Gepost op: juli 19, 2024, 06:01:55 pm »

Oeps mag je niet door Luik met je vouwwagen? Vandaag gedaan en ik dacht al een bord te zien maar was er voorbij voor ik er erg in had. Een Google Maps leidde mij er netjes doorheen: viel me wel op dat diverse auto’s met aanhangers me voor Luik inhaalden en daarna nog een keer, oftewel die hadden een stukje omgereden en vervolgens te hard gereden, ik weet niet welk vergrijp erger is, en gelukkig ga ik daar ook niet over.

Natuurlijk leidt google je door Luik: je kunt niet opgeven wat de lengte van je voertuig (combinatie) is. Maar dat is voor een boete een erg slechte smoes...
Er zijn wel navi's die hier rekening mee houden, maar die zijn meestal redelijk aan de prijs. Persoonlijk zou ik zoiets alleen aanschaffen in geval van een hoogte beperking. Zodat de navi meedenkt over de hoogte van je voertuig en je niet per ongeluk iets korter thuiskomt...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.526
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #12 Gepost op: juli 29, 2024, 11:13:43 pm »

Dat is wel een groot bord, maar ik zou er vanuit gaan dat dit puur voor vrachtwagens geldt en alsnog door luik heen rijden.

Na wat zoeken blijkt dat dit bord in België voor alle voertuigen geldt. Groot: ja, maar duidelijk is anders...
Dat is in de meeste landen zo hoor!


Ook in Frankrijk. Wel een pas genomen waar na de ronde van Frankrijk meer wagens reden die zich niet aan het verbod hielden dan wel. Resultaat chaos!
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 655
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2016
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #13 Gepost op: juli 30, 2024, 01:59:34 pm »

Dat is in de meeste landen zo hoor!


Ook in Frankrijk. Wel een pas genomen waar na de ronde van Frankrijk meer wagens reden die zich niet aan het verbod hielden dan wel. Resultaat chaos!
In Duitsland dan weer niet welkom in 1 Europa  ::) Al is het in Duitsland vaak omdat het een smallere strook is. Bij een inhaalverbodbord voor vrachtwagens mag je met aanhanger wel inhalen.
Maar daar hebben ze dan weer andere borden wanneer je met aanhanger niet mag inhalen.

https://www.gelderlander.nl/auto/moet-je-met-een-aanhanger-tussen-de-vrachtautos-blijven-rijden-in-duitsland~a8179ba9/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.526
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Luik wéér afgesloten!
« Reactie #14 Gepost op: juli 30, 2024, 02:12:31 pm »

Ben in ieder geval voor een Europees verkeersreglement, uitzonderingen moeten aangeduid worden met europese borden. Zeker met hoeveel van het ene naar het andere land wordt gereden in Europa, zou dat voor meer duidelijkheid zorgen en meer duidelijkheid komt alleen maar de verkeersveiligheid ten goede. In België is het absurd daar een deel van de verkeersreglementering bevoegdheid is geworden van de gewesten en je er dus 3 verschillende hebt in één land!!! Duidelijkheid kan je dan niet meer verwachten en dat kan alleen maar voor problemen zorgen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal