Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten  (gelezen 1856 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk: kampeermiddel : Buite Lewe
Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Gepost op: juli 08, 2024, 09:48:54 am »

Dit jaar is het eerste jaar dat ik overweeg om mijn gravelbike mee te nemen op vakantie en een paar ritjes door de prachtige omgeving van de Ardeche mee te pakken.
Hetgeen ik me het meeste zorgen over maak is het veilig wegzetten van de fiets op de camping.

Gewoon met een slot aan boom / dissel of hoe lossen jullie dit op?
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.592
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2024, 10:28:32 am »

hoe neem je m mee?

als ik de fietsdrager mee heb dan zet ik die neer, parkeer daar de fiets op en maak m daar aan vast.

anders idd meestal aan een hek.  omdat zonder schade tegen de dissel zetten niet lukt doe ik dat nooit.  soms hebben campings afsluitbare fietsenstallingen.  als ik daar een veilige plek (minimale kans op schade) zie zet ik ze daar.

over het algemeen maak ik me niet zo heel veel zorgen op de campings waar ik kom. het is vooral de gelegenheidsdief ontmoedigen.  draai een parasolharing in de grond en maak m daar aan vast is vaak ook al voldoende.

Gelogd
Adventure Awaits

sammyvannorel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 467
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Monaco
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2024, 10:33:34 am »

Ik heb ook al wel eens het voorwiel in mijn kofferbak gelegd, een gelegenheidsdief fietst graag weg en dat gaat lastig zonder voorwiel. Op dat soort momenten ben ik altijd blij met mijn Bianchi van 10 jaar oud: jammer als ie gejat wordt, maar niet onoverkomenlijk, en zeker als er fietsen van 5k+ op de camping zijn hoop ik dat de dief verstand heeft van fietsen  :+
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk: kampeermiddel : Buite Lewe
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2024, 11:48:46 am »

hoe neem je m mee?

als ik de fietsdrager mee heb dan zet ik die neer, parkeer daar de fiets op en maak m daar aan vast.

anders idd meestal aan een hek.  omdat zonder schade tegen de dissel zetten niet lukt doe ik dat nooit.  soms hebben campings afsluitbare fietsenstallingen.  als ik daar een veilige plek (minimale kans op schade) zie zet ik ze daar.

over het algemeen maak ik me niet zo heel veel zorgen op de campings waar ik kom. het is vooral de gelegenheidsdief ontmoedigen.  draai een parasolharing in de grond en maak m daar aan vast is vaak ook al voldoende.

Ik ben ook nog aan het kijken hoe ik hem ga meenemen, waarschijnlijk op een drager op de dissel, dus dan zou ik hem daar ook opzetten en aan bevestigen.

Maar over het algemeen ben je dus niet zo bang voor het stelen van de fiets op de camping.

Ik heb ook al wel eens het voorwiel in mijn kofferbak gelegd, een gelegenheidsdief fietst graag weg en dat gaat lastig zonder voorwiel. Op dat soort momenten ben ik altijd blij met mijn Bianchi van 10 jaar oud: jammer als ie gejat wordt, maar niet onoverkomenlijk, en zeker als er fietsen van 5k+ op de camping zijn hoop ik dat de dief verstand heeft van fietsen  :+

Toevallig heb ik ook een Bianchi maar dan wel een van 2 maanden oud....
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

A l e x

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 58
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Exclusive 2024
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2024, 12:00:24 pm »

Onze fietsendrager zit op de dissel en de grepen kunnen op slot. Dat is wellicht makkelijk te omzeilen. Op de camping hang ik er daarom ook nog een hangslot omheen. Bij eventuele overnachtingen onderweg neem ik hem mee naar de kamer. Als hij gestolen wordt zou dat heel zuur zijn. Hij is apart verzekerd en ik denk dat er vanuit de reisverzekering ook wel dekking op zit.

Veel plezier en mooie ritten toegewenst! In 2021 waren wij 3 weken in de Ardeche dat waren hele mooie ritten!

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.592
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #5 Gepost op: juli 08, 2024, 12:12:57 pm »


Maar over het algemeen ben je dus niet zo bang voor het stelen van de fiets op de camping.


nou eigenlijk niet. Over het algemeen is er toch wel sprake van enige sociale controle en als je fiets opeens voor een andere tent staat dan weet je waar je moet zijn.  Je kan m natuurlijk ook nog in je tent zetten als je weggaat.
Gelogd
Adventure Awaits

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 558
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #6 Gepost op: juli 08, 2024, 05:59:42 pm »

Ik zou daar ook niet veel zorgen over hebben op een camping. Gewoon aan een boom en als de fiets echt heel prijzig is kan je hem inderdaad in de tent zetten als je wat langer weg bent. Ik zou hem vooral een beetje uit het zicht zetten. Je moet mensen niet teveel op ideeën brengen.
Gelogd

whizzle

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #7 Gepost op: juli 08, 2024, 06:30:45 pm »

Bij onze campingburen is een keer hun holtkamperimperiaal met fietsendrager en  2 dure racefietsen in zijn geheel meegenomen midden in de nacht terwijl zij op een meter afstand lagen te slapen. Nou was dit in een (armer) deel van Tsjechië, maar ik zou hem dan toch liever goed vastzetten aan een vouwwagen/boom oid met een goed gekeurd slot
Gelogd

Joergarms

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 109
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Camptrail 2023
  • Welk kampeermiddel : Tenttrailer
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #8 Gepost op: juli 08, 2024, 07:45:23 pm »

Wij hebben 2 mountainbikes van zo'n 7k in totaal bij ons.
Deze zetten wij altijd zoveel mogelijk uit het zicht tegen de dissel aan. 2 dikke kettingen door het frame en de wielen en aan de dissel.
Ik heb altijd een fietshoes mee voor het geval ze niet goed uit het zicht kunnen staan. Dan gaat die hoes er overheen zodat het eerste beeld aan de ogen onttrokken wordt.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.684
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #9 Gepost op: juli 09, 2024, 01:03:53 am »

Ik vraag me toch (voorzichtig) af wat voor campings het zijn waar je al die maatregelen moet nemen. We stonden altijd op relatief kleine natuurcampings waar de fiets gewoon naast de klapper stond of in de open schuur van de camping, al dan niet met een simpel slot. Ook onze digitale speeltjes lagen zonder kluisje of iets dergelijks in de wagenbak.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 558
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #10 Gepost op: juli 09, 2024, 08:13:09 am »

Je 'moet' natuurlijk geen maatregelen nemen. Jij laat neem ik aan ook geen telefoon in zicht bij de tent liggen als je gaat zwemmen met de hele familie?
Als je een fiets hebt van enkele duizenden euro's kan ik me best voorstellen dat je enigszins nerveus wordt als hij met een lullige ketting naast je tent staat. Op de meeste campings zal dit inderdaad geen enkel probleem zijn, maar jij treft net die ene camping waar dat een verkeerde inschatting bleek. Het hoeven niet perse campinggasten te zijn hè.
Gelogd

A l e x

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 58
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Exclusive 2024
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #11 Gepost op: juli 09, 2024, 08:45:50 am »

Ik vraag me toch (voorzichtig) af wat voor campings het zijn waar je al die maatregelen moet nemen. We stonden altijd op relatief kleine natuurcampings waar de fiets gewoon naast de klapper stond of in de open schuur van de camping, al dan niet met een simpel slot. Ook onze digitale speeltjes lagen zonder kluisje of iets dergelijks in de wagenbak.

Ik denk dat dit gewoon gezond verstand is. In het dagelijks leven in Nederland zet je toch ook gewoon overal je fiets op slot? Veel meer dan dat hoeft het voor mij ook niet te zijn. Stel dat ze hem willen stelen, dan gebeurt dat toch wel. Hoe meer aandacht en maatregelen je er zelf aan besteedt, hoe duidelijker het wordt dat jouw fiets een interessant object is.
Gelogd

Joergarms

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 109
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Camptrail 2023
  • Welk kampeermiddel : Tenttrailer
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #12 Gepost op: juli 09, 2024, 10:40:37 am »

Ik vraag me toch (voorzichtig) af wat voor campings het zijn waar je al die maatregelen moet nemen. We stonden altijd op relatief kleine natuurcampings waar de fiets gewoon naast de klapper stond of in de open schuur van de camping, al dan niet met een simpel slot. Ook onze digitale speeltjes lagen zonder kluisje of iets dergelijks in de wagenbak.

Dat heeft niet zozeer met het type camping te maken maar de te meer met de huidige samenleving.
Wij staan altijd op kleine campings, hoog in de alpen. Nooit van die massale campings met toeters en bellen.
Maar een dief weet dat er op elke camping wat te halen is. Kun jij de dief vertragen of anders doen besluiten door een ketting, dan heb je al gewonnen.
Ik neem aan dat jouw fiets geen duizenden euro's waard is?
Of anders gesteld, laat je de sleutels ook in de auto zitten?
Voorkomen is beter dan genezen. Wij wisselen wandelen af met mountainbiken, dus je hebt ze ook niet de hele tijd in het oog.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.684
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #13 Gepost op: juli 09, 2024, 11:06:50 am »

Ik neem aan dat jouw fiets geen duizenden euro's waard is?
Een Koga van 3.7K en uiteraard goed verzekerd.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk: kampeermiddel : Buite Lewe
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #14 Gepost op: juli 09, 2024, 11:56:45 am »

Ik weet niet waarom het relevant is om hier de prijs van mijn fiets te noteren, wat voor de een veel geld is hoeft dat voor de ander niet te zijn.

Mijn vraag was meer gericht op het feit hoe anderen ermee omgaan, zodat ik dit mee kan nemen in mijn overwegingen.
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal