Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen achter elektrische auto  (gelezen 48138 keer)

Hemertje

• Goldmember 2025
  • Klap gek
  • Geslacht: Man
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #180 Gepost op: oktober 16, 2024, 08:23:03 pm »

ja dat is het nadeel dat je afhankelijk bent van derden die een review doen m.b.t. o.a. geschikt voor aanhangers wel of niet.

dit zou gewoon de provider moeten aanleveren

zelf hang ik de ABRP app in de zomer aan men dongle die de auto uitleest en zou een precies verbruik en dus bereik weergeeft

A l e x

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Exclusive 2024
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen
« Reactie #181 Gepost op: oktober 17, 2024, 08:58:32 am »

Wij hebben in Frankrijk (en België) gebruik gemaakt van de Tesla laders. Die zijn ook beschikbaar voor andere merken. Zeker door de weeks is daar altijd veel ruimte. Op 1 locatie kwamen we daar ook een echte aanhangerplek tegen, maar vaak was er al genoeg ruimte aanwezig om aangekoppeld te blijven. Als dat echt niet mogelijk was, meer dan voldoende ruimte om even af te koppelen.

De Tesla laders staan niet op de P langs de snelweg. Het is 2-3 minuten van de afslag vaak. Bij een Hotel of een winkelcentrum. Het is er rustig en voldoende faciliteiten. Bijkomend voordeel is ook nog dat de KWh prijs 20-30 cent lager ligt.

Steijlen

• Klapperraar
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Welk kampeermiddel : Campwerk Family
« Reactie #182 Gepost op: oktober 17, 2024, 10:34:47 am »

Goed om te weten :) Altijd fijn om ervaringen te horen ipv het zelf uit moeten zoeken.

Ik was gisteren in België en daar reed de nieuwe Explorer in het wild voor me. Vette bak hoor  :# Ben benieuwd hoe lang het duurt voor we hem krijgen!

Eddos

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Gerjak Tago Indian
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen
« Reactie #183 Gepost op: oktober 18, 2024, 10:25:12 am »

Wij hebben in Frankrijk (en België) gebruik gemaakt van de Tesla laders. Die zijn ook beschikbaar voor andere merken. Zeker door de weeks is daar altijd veel ruimte. Op 1 locatie kwamen we daar ook een echte aanhangerplek tegen, maar vaak was er al genoeg ruimte aanwezig om aangekoppeld te blijven. Als dat echt niet mogelijk was, meer dan voldoende ruimte om even af te koppelen.

De Tesla laders staan niet op de P langs de snelweg. Het is 2-3 minuten van de afslag vaak. Bij een Hotel of een winkelcentrum. Het is er rustig en voldoende faciliteiten. Bijkomend voordeel is ook nog dat de KWh prijs 20-30 cent lager ligt.

Met mijn Tesla pak ik vaak de 'oude' V2-laadstops, dan heb je wel een wat lagere snelheid (<150kW) maar met een plaspauze e.d vind ik dat nooit zo bezwaarlijk, want doordat die plekken ouder zijn worden ze vaak overgeslagen en kun je prima dubbel-parkeren met de vw erachter. Scheelt ook weer tijd :)

CEO

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
« Reactie #184 Gepost op: oktober 18, 2024, 01:10:35 pm »

Goed om te weten :) Altijd fijn om ervaringen te horen ipv het zelf uit moeten zoeken.

Uitzoeken kan wel helpen: je moet sowieso de Tesla-app hebben. Dan kan je kiezen uit een betaald of onbetaald abbo. Bij onbetaald, betaald je een hogere prijs per KwH, bij abbo dezelfde prijs als Tesla's.

Maar, omdat de Superchargers relatief goedkoop zijn, kan het zomaar zijn dat je met een 1-maands abbo goedkoper uit bent...

Succes met uitzoeken!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Hemertje

• Goldmember 2025
  • Klap gek
« Reactie #185 Gepost op: oktober 18, 2024, 02:01:39 pm »

Uitzoeken kan wel helpen: je moet sowieso de Tesla-app hebben. Dan kan je kiezen uit een betaald of onbetaald abbo. Bij onbetaald, betaald je een hogere prijs per KwH, bij abbo dezelfde prijs als Tesla's.

Maar, omdat de Superchargers relatief goedkoop zijn, kan het zomaar zijn dat je met een 1-maands abbo goedkoper uit bent...

Succes met uitzoeken!

hou er wel rekening mee dat je zomaar een lagere laadsnelheid met je niet-Tesla krijgt aan een Tesla lader

CEO

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
« Reactie #186 Gepost op: oktober 18, 2024, 03:02:41 pm »

Dat hangt dan weer van je abbo af... quality comes at a price.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Hemertje

• Goldmember 2025
  • Klap gek
« Reactie #187 Gepost op: oktober 18, 2024, 09:34:36 pm »

Dat hangt dan weer van je abbo af... quality comes at a price.

nope,

de ioni6 komt ook met een abbo niet hoger dan 90kW uit
terwijl de max 237kW is

spikehome

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
« Reactie #188 Gepost op: oktober 19, 2024, 07:27:46 pm »

hou er wel rekening mee dat je zomaar een lagere laadsnelheid met je niet-Tesla krijgt aan een Tesla lader
Nee dat is niet zo, heeft met je auto te maken.
Ik haal met mijn Y vaak een 250kwh al is het niet zo lang helaas.

En ik heb de hele vakantie alleen bij tesla geladen prijzen tussen 30 a 34c. En voordeel van een tesla die maakt altijd planning via de tesla charters, ook kan ik zien hoe druk het is
1 van de redenen dat ik privé een tesla heb aangeschaft, naast dat de auto ook erg efficiënt is.
De y is dan niet zo efficiënt als de ioniq 6, maar de model Y is weer efficiënter dan de ioniq.

Het is niet de mooiste auto dat weer wel.
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Hemertje

• Goldmember 2025
  • Klap gek
« Reactie #189 Gepost op: oktober 19, 2024, 07:47:41 pm »

Volgens mij  zeg ik dat :P

Luuk

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok River Lodge Livingstone
« Reactie #190 Gepost op: januari 07, 2025, 02:40:53 pm »

Ik vind de max snelheden niet heel relevant. Voorbeeld: wij hebben een model Y RWD met LFP accu, dus 'maar' max 170kw. Echter houd hij deze 170kw zeker 30-40% lang vast. Dit doet hij bij een laag startpercentage, maar ook als je begint op 30%. Heerlijk. De curve is erg gunstig, wat ervoor zorgt dat het laden naar een degelijk percentage 80-90% lekker vlot gaat en je ook snel weg bent.
Ondanks de beperktere capaciteit van de accu, ervaren wij dit niet als een nadeel. Het snelle laden maakt dat we iets meer stops maken, maar ook relatief snel weg zijn. We rijden, waar dit kan en mag, vlot door met de vouwwagen met 115/120 km/h. De range zit dan ongeveer op 180-200km bij 100%. Meestal is de blaas van de medepassagiers eerder vol dan dat de accu leeg is :)

Al met al duurt de rit natuurlijk wel wat langer dan met een brandstofauto. Dat is zeker met het naar huis rijden een nadeel, dan wil je vaak dat laatste stukje doorrijden om thuis te komen en moet je toch nog even laden. Maar goed over 1 a 2 vervelende laadstops gaan we niet klagen. We komen vaak wel een stuk relaxter en meer ontspannen aan op bestemming en dat is ook wat waard. En het feit dat je altijd een hele hoop vermogen hebt om je karretje de heuvel op te krijgen of een een vervelende bumperklever er even af te rijden is ook mooi meegenomen  :P

Dat is voornamelijk met de 800v auto's. Vooral de oudere tesla laders werken niet lekker met het 800V systeem (of andersom, het is maar net hoe je het bekijkt). Ik dacht dat de V4 laders hier wel beter mee overweg gaan, maar dat weet ik niet zeker.

« Laatst bewerkt op: januari 07, 2025, 06:27:08 pm door Luuk »
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal