Op 8 juli kunnen wij onze Jamet Air ophalen.
Aangezien dit een nieuw model klapper is kon ik zelf nog niet veel informatie vinden, behalve van Jamet of een verkoper zelf.
In dit topic zal ik mijn ervaringen delen, zodat we hier op dit forum ook een "realistisch beeld" krijgen.
Mochten jullie vragen hebben, dan zal ik die ook "onderzoeken" waar mogelijk.
(bedoeling is om deze post tussendoor aan te passen met nieuwe informatie of antwoorden)
Wat hadden we?Komende vanuit een caravan zochten we een oplossing met grotere bedden, minder gewicht, goedkopere stalling en verzekering.
Dan kom je vanzelf uit bij een klapper, in ons geval een Arizona uit 2006. Gekocht van een familie die hem goed had gebruikt, maar zeker niet versleten.
We hadden puur gezocht op het formaat bedden, lattenbodems, dubbelklapper en binnenruimte. Waarom Jamet? Had net zo goed een ander merk kunnen worden. Wij hebben hem weer doorgeschoven naar een andere familie, ook beginnende klappers.
Wat zochten we?Vergelijkbare formaten en comfort als de Arizona. Maar vooral makkelijker/sneller op te zetten, zodat we er ook kortere vakanties gebruik van kunnen maken
(ja, ik besef dat "makkelijker" en "sneller" persoonlijk is. de een zal het geen probleem vinden, de ander doet het in een uurtje)
Wat trok ons over de streep?Dit Youtube filmpje natuurlijk
https://youtu.be/QVZnefl5Y58Wat verwachten we (vooraf)?Iets kortere/smalle bedden (geen probleem verwacht ik)
Geen erker voor de keuken, dus die komt iets nadrukkerlijker in de voortent (maar koken doen we in principe nooit in de voortent)
Geen binnenhemel in voortent (maar wij gaan nooit naar 35+ graden plaatsen, dus verwacht hier niet schokkende nadelen van)
Minder gehannis met stokken (minder gewicht en meer ruimte)
Sneller opgezet
Meer gebruik van de klapper, ook in Nederland tijdens (lange) weekenden.
Welke vragen hebben wij nu al?Eigenlijk maar eentje: gaat het opzetten echt zo makkelijk als in het filmpje?
Wat hebben we besteld/gekocht?Sommige artikelen zaten in het aktie-pakket (*), andere waren aktie van verkoper (**)
- Jamet Air vouwagen
- Luifel met zijwanden (**)
- Keukewielen (4)
- Grote disselbak
- Reservewiel + bevestiging (*)
- Neuswiel (*)
- Ondertent (*)
- Schokbrekers (*)
- Drukregelaar (*)
- Extra dakliggers voor luifel (3)
- Opstapje (**)
- Stormafspanbanden (*)
- Wieldoppen (*)
- Raamluifel boogstokken (*)
Wat hebben we niet (bij-)gekocht uit de accessoirelijst?- Vliegengaas voor luifel
- Kuip/Grondzeil voor luifel
- Imperiaal
- Tafel
- Kantelbeugels