Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe doen jullie dat onderweg?  (gelezen 19902 keer)

Roelm

• Klapperraar
  • **
  • Geslacht: Man
  • Merk: kampeermiddel : Nog geen
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #30 Gepost op: juni 17, 2024, 03:03:29 pm »

Wij gaan voor het eerst met de vouwwagen. Omdat we nog weinig ervaring hebben met opbouwen kiezen we voor overnachtingshotel.
Ik heb geboekt via Booking en er is daar een eigen parkeerplaats. Zal niet afgesloten zijn.
Verder heb ik een disselslot en heb laat ik deze week breekmoeren monteren, zodat ze niet de dissel er af kunnen slopen.
Daarnaast probeer ik de couwwagen in een hoekje te zetten en de auto er voor parkeren.
Enige "angst" / risico dat er dan nog is, is dat ze het zeil kunnen opensnijden en de nieuwe stoelen mee kunnen nemen.

Lager

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero
« Reactie #31 Gepost op: juni 17, 2024, 03:34:05 pm »

Niemand weet dat er nieuwe stoelen onder het dekzeil liggen, dus de kans dat iemand voor 2 camping stoelen op een parkeerplaats een heel dekzeil gaat slopen is wel heel erg klein. Ik zorg altijd dat ik de wagen aangekoppeld kan parkeren met disselslot erop. Als ze hm dan alsnog mee willen nemen dan is het maar zo, dan heb ik er alles aan gedaan.
Je kunt altijd nog een dik kettingslot door 1 van de wielen leggen, rijd ook wat minder fijn voor een evt dief.

paul.verhoef

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Campooz - Lazy Jack Tracking 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen
« Reactie #32 Gepost op: juni 17, 2024, 03:44:17 pm »

Het is een beetje afhankelijk van het land waar je je overnachting hebt. Ik heb ik Frankrijk vaak een overnachting gehad. Vaak lagen die hotels buiten een stad en komt er op de parkeerplaats niet meer als de hotelgasten. Verder laat ik de vouwwagen met disselslot bij voorkeur vast aan de auto (En dan dwars over 3 parkeerplaatsen :))

6ink

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Parade 2019
« Reactie #33 Gepost op: juni 17, 2024, 06:04:44 pm »

Mijn idee is dat een potentiële dief zo snel mogelijk met z'n buit wil vertrekken. Mijn taak om hem dat zo moeilijk mogelijk te maken. Dus aangekoppeld, met disselslot, in een hoekje en alle pootjes uitgedraaid. Ik verwacht niet dat ze met een mes in het dekzeil gaan snijden. De kans dat je alles er onder kapot snijdt, is aanwezig. En om nou alle elastieken te gaan verwijderen. Ik vraag mij af hoe vaak een VW wordt gestolen. Volgens mij is dat totaal niet interessant roofgoed. Misschien als er dure elektrische fietsen op staan en hij is makkelijk mee te nemen.

@Roelm; wat zijn breekmoeren op een disselslot? Vorig jaar is bij ons de cilinder van het discusslot wat aan het disselslot zit, kapot gegaan. Het verbaasde mij hoe snel iemand, met een beetje ervaring, middels een betonschaar het discusslot had doorgeknipt.

Martine H

• Klapperraar
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Venezia
« Reactie #34 Gepost op: juni 17, 2024, 08:32:34 pm »

Hoewel wij ook wel eens op een camping overnachten, slapen wij ook regelmatig in een hotel. En we hebben nog wel een snelklapper. Wij kiezen meestal voor een hotel van de B&B keten, deze hebben vaak een afgesloten parkeerplaats. Disselslot erop en lekker slapen. Een mooie B&B/chambre d'hote in Frankrijk kan leuk zijn, maar aangezien mijn man bijna 2 meter is en de Franse bedden daar niet altijd op berekend zijn kies ik vaak toch een keten hotel met standaard boxspring bedden van 2 meter lang zonder eindschot

poldertoerist

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
« Reactie #35 Gepost op: juni 17, 2024, 10:46:32 pm »

@Roelm; wat zijn breekmoeren op een disselslot? Vorig jaar is bij ons de cilinder van het discusslot wat aan het disselslot zit, kapot gegaan. Het verbaasde mij hoe snel iemand, met een beetje ervaring, middels een betonschaar het discusslot had doorgeknipt.
met dank aan co-pilot van Bing.

Een breekmoer is een speciale moer die ontworpen is om af te breken bij een bepaald aandraaimoment. Hierdoor wordt het onmogelijk om de moer los te draaien met een standaard sleutel. Er zijn verschillende soorten breekmoeren, elk met hun eigen toepassingen:

Veiligheidsmoeren (Breekmoeren): Deze worden gebruikt om vandalisme en diefstal te voorkomen. Ze zijn eenvoudig te monteren met standaard gereedschap, vergelijkbaar met gewone zeskantmoeren. Het zeskantgedeelte breekt af bij het voorgeschreven aanhaalmoment1.

RVS Breekmoeren: Deze roestbestendige moeren zijn gemaakt van roestvrij staal (rvs A2). Ze worden vaak gebruikt voor bevestigingen in hekwerken, brievenbussen, reclameborden en sloten. De rvs breekmoer M8 is een veiligheidsmoer die afknapt op het moment dat de moer vastzit. Er blijft een gladde ronde ton om de schroefdraad van de bout zitten, waardoor er geen sleutel op past. Verwijdering gebeurt door de beugel door te slijpen2.

Toepassing: Breekmoeren worden gebruikt in situaties waar permanente bevestiging vereist is, zoals bij hekwerken, constructies en andere veiligheidskritische toepassingen. Ze verhogen de veiligheid en voorkomen ongeautoriseerde verwijdering.

Kortom, een breekmoer is een slimme oplossing om bevestigingen veiliger te maken en diefstal te ontmoedigen! :)4]12

Adventure Awaits

eriktiel

• Klap nerd
  • Merk: kampeermiddel : jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
« Reactie #36 Gepost op: juni 17, 2024, 10:52:23 pm »

ik boek altijd via booking. Hotel buiten de stad met afgesloten parking. Toto op heden altijd goed gegaan.
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

poldertoerist

• Klap gek
« Reactie #37 Gepost op: juni 18, 2024, 08:28:16 am »

Als wij overnachten dan doen we dat op een doorreis camping.  dus niet zo veel angst voor de spullen, ik weet niet wat voor vouwwagen je hebt, maar op ene paar uitzonderingen na kan je voor een nacht bijna alles wel snel neerzetten. tenzij je een heel berg spullen bovenop hebt liggen.
Wij gaan voor het eerst met de vouwwagen. Omdat we nog weinig ervaring hebben met opbouwen kiezen we voor overnachtingshotel.
Ik heb geboekt via Booking en er is daar een eigen parkeerplaats. Zal niet afgesloten zijn.
Verder heb ik een disselslot en heb laat ik deze week breekmoeren monteren, zodat ze niet de dissel er af kunnen slopen.
Daarnaast probeer ik de couwwagen in een hoekje te zetten en de auto er voor parkeren.
Enige "angst" / risico dat er dan nog is, is dat ze het zeil kunnen opensnijden en de nieuwe stoelen mee kunnen nemen.

Wat we we vaak doen als we een flink langer stuk rijden (meestal op de terugweg) is ergens stoppen en dan rustig in een wegrestaurant gaan eten. Dan staat je spulleboel ook onbeheerd natuurlijk. Er is dan maar 1 ding waar ik mij zorgen over maak en dat zijn de fietsen. (racefiets en/of MTB) bij elkaar staat er dan een waarde op de auto en vouwwagen wat de waarde van de vouwwagen makkelijk overstijgt en... wat ook makkelijk te verkopen is. En dat laatste is wel van belang. Ook om jouw angst een beetje weg te nemen.  Kampeerspullen zijn gewoon niet zo veel waard. Ook nieuwe stoelen zijn het risico van het stelen gewoon niet waard.  Een complete vouwwagen wel. Dus met je disselslot er op en zo geparkeerd dat afkoppelen moeilijk is helpt al.

Je hele spulleboel in een hoekje parkeren zou ik dan weet niet doen. Hoe meer open je staat hoe minder groot het risico. En zelf heb ik niets van echte waarde (camera's geld, laptop etc.) dat achterblijft in de auto of in de vouwwagen ligt. en de fietsen zitten met meerdere sloten vast aan de auto en de vouwwagen en aan elkaar.

Fijne vakantie!
Adventure Awaits

sammyvannorel

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Monaco
« Reactie #38 Gepost op: juni 18, 2024, 09:32:18 am »

Wat ik ook wel eens gedaan heb, is mijn vouwwagen voor een vrachtwagen geparkeerd die daar nog een tijdje bleef staan, daarvoor moet je wel achterwaarts kunnen steken, maar knappe jongen die hem dan nog meekrijgt (of hij moet een telekraan meehebben om de vouwwagen tussen 3 vrachtwagens en een auto uit te tillen, nadat hij het disselslot heeft gemolesteerd)

Wel ff vragen of de vrachtwagenchauffeur het ok vind om er voor te parkeren, want die zijn ook niet zo blij als ze achterwaarts weg moeten, maar dit was een nederlander die ging eten dus die vond het best.

Ik zou er meer van balen als ze een mes in mijn dekzeil zetten om te kijken wat er allemaal voor moois onder ligt, alhoewel een goede rol ducktape dan vast ook wonderen doet.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

metalpe

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : CCC
« Reactie #39 Gepost op: juni 18, 2024, 10:00:09 am »

Wij slapen onderweg altijd een paar uurtjes op een parking in de auto. Dan laat ik de vouwwagen aangehaakt met het disselslot erop.

Soms blijven we ook een dag extra op een camping. Je moet er dan om 10u buiten, maar we blijven er dan nog de hele dag om te zwemmen, om in de nacht terug te rijden (dit enkel op campings waar we op za buiten moeten. Op zaterdag rij ik liever niet. Ik zwem liever dan dat ik aanschuif in de file). Dan zet ik de vouwwagen altijd op de parking voor of bij de camping. Als het kan een lange plek zodat de auto voor de vouwwagen staat en erachter in het beste geval een muur achter is. Ook dan het disselslot erop, of eventueel ook nog de pootjes. Ik ben er niet zo bang voor. Ik heb altijd meer schrik voor m'n surfplanken. Ik heb voor een paar duizend euro aan golfsurf -en supgerief bovenop de vouwwagen, en soms bovenop de auto liggen op die momenten. Dat is helemaal niet gesloten. Riempje losmaken of lossnijden en je neemt het zo mee. Ik zie echter niet hoe dat veiliger kan. Gelukkig nog nooit iets mee voor gehad, maar je weet het natuurlijk nooit he..

Albert83

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Savanne 2010
« Reactie #40 Gepost op: juni 18, 2024, 12:42:54 pm »

Wij zitten met hetzelfde dilemma. Snelklapper (Camplet met katoenen doek), maar dan wel de eerste keer. Wat ik me vooral afvraag. Hoe doen jullie dat met regen? Wij willen komend weekend vertrekken, maar er wordt ook regen voorspeld. Ik wil eigenlijk niet langer dan een nachtje blijven.
Klappen jullie de boel dan nat in met het idee over maximaal 5 uur klap ik de vouwwagen weer open?

poldertoerist

• Klap gek
« Reactie #41 Gepost op: juni 18, 2024, 12:52:42 pm »

ja inderdaad.  evt kan je nog wat over je matrassen leggen (is meestal niet nodig maar better safe than sorry)

maar omdat je idd weer open klapt binnen relatief korte tijd is er niet zo veel aan de hand.
Adventure Awaits

FriedelP

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
« Reactie #42 Gepost op: juni 18, 2024, 02:02:49 pm »

En indien het bij middagpauze droog is en je hebt ruimte op de parking, kan het ook wel eens zijn dat we dan de wagen zelf even openklappen zodat het wat kan drogen en luchten.

Jerome

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
« Reactie #43 Gepost op: juni 18, 2024, 07:53:44 pm »

Wij zitten met hetzelfde dilemma. Snelklapper (Camplet met katoenen doek), maar dan wel de eerste keer. Wat ik me vooral afvraag. Hoe doen jullie dat met regen? Wij willen komend weekend vertrekken, maar er wordt ook regen voorspeld. Ik wil eigenlijk niet langer dan een nachtje blijven.
Klappen jullie de boel dan nat in met het idee over maximaal 5 uur klap ik de vouwwagen weer open?
5 uur is wel erg kort. Het is niet zo dat je na 5 uur al verstikt doek hebt.  48 uur vind ik weer wat lang, maar < 36 uur zou ik me geen zorgen maken.

Verder klap ik hem wel zo snel als mogelijk open, wanneer de tent nat is. En ook wel even het dekzeil los tijden een lunchpauze.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Jerome

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
« Reactie #44 Gepost op: juni 18, 2024, 07:57:55 pm »

Wij hebben 1x overnacht in een hotelletje. Maar ik lig dan toch niet gerust, ondanks de afgesloten parkeerplaats. 

Wij kiezen ervoor 700 … 800 km te rijden en dan de wagen open te klappen voor de nacht. Lekker even zwemmen en wat eten en dan je eigen bedje in. Net vakantie :)4]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal