Skottelbraai bbq ervaring?

Gestart door Wendy2016, mei 27, 2016, 04:54:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wendy2016

Hallo allemaal,

Ik wil graag weten over de bbq van Skottelbraai ... Want die zijn dure spul...
Wie heeft dit ook meegemaakt of nog gebruikt? Die is goed tevreden?
Ik twijfel of wel kopen?

Drikusniet

Eerlijk gezegd is mijn ervaring wisselend. Nu ben ik zelf handig dus heb het opgelost, maar er zijn diverse modellen waarbij je de stand van het gas niet goed kunt regelen, wat wel noodzakelijk is naar mijn mening. Voor de rest is het handig spul, en vooral een platte pan en een deksel erbij kan ik je aanraden.

Tago Herman

2 jaar geleden een Cadac Safari Chef gekocht. Sindsdien doen we alles op de skottelbraai, koken, grillen, bbq. Bevalt ons uitstekend,
gasstel wordt niet meer gebruikt.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

muis

In kokkerellen op de camping staan al meerdere topics over Cadac.

Ik moet zeggen dat wij er heel lang geen wilde maar nu we hem hebben zou ik hem echt niet meer kwijt willen.  We gebruiken hem als pan, als vervanging van de bbq, als oven etc. Echt ideaal  :>

Zeldenrust

Wij doen er ook alles in behalve pasta koken..
Zambezi River Camp Cross-road 2016

nikkel1964

Hier idem, van snelle éénpansgerechten tot urenlang slow cooking.

Alex

Ik heb en haat liefde verhouding met dat ding.

Groot lomp waardeloos schoon te maken.
Maar ook weer lekker om buiten en op de juiste hoogte en alles lekker tegelijk de pan in.

Geen echte bbq ervaring maar wel lekker makkelijk om vlees op te bakken.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

michield

Wij hebben de cadac safari chef 2. Die is een stuk minder lomp dan z'n grote broer (carri chef).
Bevalt goed en een gezin kan er best van eten. We hebben ook nog de paellapan, nog niet veel, maar wel een mooi formaat.

Zeldenrust

Citaat van: Alex op mei 27, 2016, 09:58:27 PM

Ik koop altijd van die teflon velletjes. Deze neem je eenvoudig mee naar het afwassen.  De Cadac alleen voor het weer inpakken een keer een grondige schoonmaakbeurt geven.
Zambezi River Camp Cross-road 2016

Alex

Gebruiken wij ook maar na de jaren word de bak enz toch vettig .
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Goolse Klapper

Toen wij 10 jaar geleden begonnen met kamperen konden we niet kiezen. Omdat we Cadac te duur vonden toch maar voor een andere (goedkopere)gekozen, altijd spijt van gehad! Tijdens de eerste kampeertrip bleek deze instabiel en regelmatig werd de vlam door de wind uitgeblazen. Een paar jaar geleden was ik het beu en ben naar de Wit gereden om alsnog die van Cadac te kopen, over deze zijn we heel tevreden. Mijn inziens het geld meer dan waard  :J

KlapJoeri

Maar ook weer lekker om buiten en op de juiste hoogte en alles lekker tegelijk de pan in.

:# :#
The cold never bothered me anyway.....

Gait

Citaat van: Alex op mei 27, 2016, 10:25:26 PM
Gebruiken wij ook maar na de jaren word de bak enz toch vettig .
Dan heb je ook geen last van roest :-)

muis

Wij hebben de  Carrie chef 2 en die is een stuk makkelijker schoon te maken dan de eerste versie :J

Matthijs_164

Eens met Alex - er is niets beters om pannenkoeken mee te bakken en voor 1-pans wokgerechten ideaal. 1x gebruikt als gril/ BBQ en dat werkt op zich prima. Maar het schoonmaken - wat een klus... Als gril wordt 'ie zeker niet nogmaals ingezet.