Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen met de Cabanon Malawi  (gelezen 44442 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Muilwijk

  • Gast
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #45 Gepost op: oktober 12, 2013, 01:31:53 pm »

Ach, ik heb ervaring genoeg met grondzeilen, en zoals ik aangaf, ben ik nu heel blij dat ik dat niet hoef te doen.
Het werk kan meevallen, maar nu kan ik de wagenbak zonder vuil grondzeil of slikranden inklappen. Wanneer wij
's ochtends vroeg vertrekken vind ik dit wel heel erg makkelijk. Uiteraard anders dan een grondzeil in je voortent, die je de dag ervoor
al weg kunt halen.
Zo had mijn opmerking niet de bedoeling om de discussie aan te gaan wel of geen inritsbaar grondzeil, maar meer het voordeel van een vast deksel ten opzichte van een grondzeil aan je wagenbak.
Voor ons is dit een groot voordeel, het nadeel kan weer zijn dat je hierdoor beperkter bent in ruimte, omdat het deksel goed dicht moet gaan. Bij ons blijkt dat wij in de praktijk genoeg ruimte hebben, en hebben we hier dus geen last van.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.382
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #46 Gepost op: oktober 12, 2013, 02:01:56 pm »

Vraag: wat doen jullie met de ruimte die dat harde deksel biedt. Je kunt er niet met 4 man rond een tafel zitten, het is dus hooguit een portaal voor je bed.. en je zou er wat spullen kunnen neerleggen, maar dat kan toch ook onder het bed.
Het is dus puur een middel om snel te kunnen klappen...
Om binnen te kunnen zitten moet je dus een voortent bouwen.. En gebruik je in de voortent van een cc dan geen zeil?

Voordeel van een wagen met grondzeil is dat dat niet beperkt is in afmeting.. meer vocht- en beestvrije leefruimte te dus.

Iedereen kampeert op zijn eigen manier. Gelukkig maar anders waren alle wagens hetzelfde. Wij hebben onze modelkeuze o.a. gemaakt omdat we relatief snel een ruime afgesloten leefruimte en een luifel hebben.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 606
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #47 Gepost op: oktober 12, 2013, 02:57:23 pm »

Voordeel van een wagen met grondzeil is dat dat niet beperkt is in afmeting...

Bij de Malawi wel omdat 'ie daar de functie heeft van de deksel van de CC achtigen. Wat je er daarna nog voorbouwt qua leefruimte hangt af van wat je wil of niet. En als je dan kijkt naar het gemak is een hard deksel in het voordeel omdat je daar eenvoudig weg niets schoon te maken hebt bij het inklappen. Is dat deksel vervangen door een kuipzeil dan dus wel.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #48 Gepost op: oktober 12, 2013, 03:08:28 pm »

Vraag: wat doen jullie met de ruimte die dat harde deksel biedt.

Als je nou toevallig in de buurt van Friesland komt dit weekend kom dan even kijken op camping Iekenhiem in Wijnjewoude. We staan daar met vier klappers (allemaal CC's), kun je direct zien hoe handig dat vaste deksel is voor van alles en nog wat en hoe iedereen dat op z'n eigen manier toepast en inricht...  ;)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.902
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #49 Gepost op: oktober 12, 2013, 06:42:27 pm »

Bij de Malawi wel omdat 'ie daar de functie heeft van de deksel van de CC achtigen. Wat je er daarna nog voorbouwt qua leefruimte hangt af van wat je wil of niet. En als je dan kijkt naar het gemak is een hard deksel in het voordeel omdat je daar eenvoudig weg niets schoon te maken hebt bij het inklappen. Is dat deksel vervangen door een kuipzeil dan dus wel.
Hmmm. Ik denk toch niet dat je gaat rijden met gras en grond op je vw :# :#
Er zal toch iets schoon gemaakt moeten worden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 606
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #50 Gepost op: oktober 12, 2013, 08:05:26 pm »

Hmmm. Ik denk toch niet dat je gaat rijden met gras en grond op je vw :# :#
Er zal toch iets schoon gemaakt moeten worden.
Eeuh, nee. Het deksel ligt op het bagagerek en wordt dus niet smerig. Met de beste wil van de wereld zou ik niet weten wat er schoon gemaakt moet worden bij een CC/Alpha.
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #51 Gepost op: oktober 12, 2013, 08:34:10 pm »

Vraag: wat doen jullie met de ruimte die dat harde deksel biedt. Je kunt er niet met 4 man rond een tafel zitten, het is dus hooguit een portaal voor je bed.. en je zou er wat spullen kunnen neerleggen, maar dat kan toch ook onder het bed.
Het is dus puur een middel om snel te kunnen klappen...
Om binnen te kunnen zitten moet je dus een voortent bouwen.. En gebruik je in de voortent van een cc dan geen zeil?

Wij hebben 6 jaar een cc country gehad en de ruimte op de wagendeksel gebruikten wij alleen  voor wat bagage en de kinderen sliepen erop tijdens overnachtingen op de heen en terugreis. Verder leefden we in de voortent omdat de ruimte op de deksel te klein was. Wij hebben nu voor de Panama gekozen omdat de ruimte op het kuipzeil van de wagentent ongeveer 2x zo groot is als die van de alpha/cc deksel, je kunt er met z'n vieren om de tafel in zitten dus is een voortent niet meer nodig.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.382
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #52 Gepost op: oktober 12, 2013, 08:58:36 pm »

Als je nou toevallig in de buurt van Friesland komt dit weekend kom dan even kijken op camping Iekenhiem in Wijnjewoude. We staan daar met vier klappers (allemaal CC's), kun je direct zien hoe handig dat vaste deksel is voor van alles en nog wat en hoe iedereen dat op z'n eigen manier toepast en inricht...  ;)

Bikkels! Zonder kuip in de voortent moet je nu wel op het deksel zitten om je voeten droog te houden  ;)

Wij hebben 6 jaar een cc country gehad en de ruimte op de wagendeksel gebruikten wij alleen  voor wat bagage en de kinderen sliepen erop tijdens overnachtingen op de heen en terugreis. Verder leefden we in de voortent omdat de ruimte op de deksel te klein was. Wij hebben nu voor de Panama gekozen omdat de ruimte op het kuipzeil van de wagentent ongeveer 2x zo groot is als die van de alpha/cc deksel, je kunt er met z'n vieren om de tafel in zitten dus is een voortent niet meer nodig.

Precies mijn punt... maar nogmaals, iedereen heeft hier zijn eigen voorkeuren in. Echter wel goed om bij je afweging mee te nemen.
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2013, 09:10:16 pm door GJT »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #53 Gepost op: oktober 12, 2013, 09:25:48 pm »

Mijn man voelt minder voor het vaste deksel, hij denkt dat het snel onstabiel is en gaat wiebelen.. Ik zie er wel voordelen in omdat ik zelf heb gemerkt bij het uitklappen van de cc hoe snel het werkt. Geen optrekkend vocht bij koele nachten. geen haringen. inderdaad is de ruimte voor ons te klein om te zitten. Daar tegenover staat wel weer dat de tent van cc meteen ook een luifel is en dat is wel erg handig.
Fijn om nog een berichtje te zien over het snelle opzetten van de Malawi! Wij hebben voor de Malawi dezelfde constructie in gedachten: slaaptentje en luxe luifel. Voor de Alpha en cc de voortent zonder luifel. En in de Panama gaan we ons ook nog even verdiepen, ziet er goed uit op internet. We nemen er nog maar even de tijd voor:)
Ben wel erg benieuwd naar de offertes... We hebben niet de goedkoopste wensen, vrees ik.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.902
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #54 Gepost op: oktober 13, 2013, 07:38:13 am »

Eeuh, nee. Het deksel ligt op het bagagerek en wordt dus niet smerig. Met de beste wil van de wereld zou ik niet weten wat er schoon gemaakt moet worden bij een CC/Alpha.
Dan wordt op zijn minst het bagagerek smerig :# Maar begrijp je argument.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.377
  • Merk: kampeermiddel : voorheen een CCCX, nu een klein Eribakuh
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #55 Gepost op: oktober 13, 2013, 08:52:44 am »

Ik zie er wel voordelen in omdat ik zelf heb gemerkt bij het uitklappen van de cc hoe snel het werkt. Geen optrekkend vocht bij koele nachten. geen haringen .............
Dit geldt natuurlijk zowel voor de Alpha als de CC; verlies het voordeel van 'geen haringen' niet uit het oog. Het inslaan van vele haringen is o.i. een van de grote obstakels van een vouwwagen, met name in de zuidelijke landen, waar het soms niet meevalt een hele rij haringen de grond in te peren.
Mijn man voelt minder voor het vaste deksel, hij denkt dat het snel onstabiel is en gaat wiebelen..........
Gevoel kan ik begrijpen, echter is over het algemeen toch een kwestie van goed neerzetten en eventueel uitvullen. Voordeel van zo'n vast deksel is dat je altijd een meer veilige thuishaven voor je spullen hebt zonder een soppige ondergrond als het even flink geregend heeft. En vergis je soms ook niet in een hobbelige en stekelige ondergrond (door bv stenen) waar je je kuipzeil op moet leggen.
........  inderdaad is de ruimte voor ons te klein om te zitten........ 
Daar zijn de Panama en Malawi uiteraard in het voordeel (en ook een HK Cocoon, die ik overigens eerder zou vergelijken met beide wagens dan nu met een Alpha en een CC. Al moet je je wel afvragen of je binnen wilt zitten of juist buiten als je op vakantie bent. Dat vinden wij een van de voordelen van de CC (wat de Alpha dus ook heeft): Wij zetten standaard alleen de luifel en 1 zijwand op (li of re) maar voor 'nood' heb je een kleine zitruimte tot je beschikking en als het moet rits je de overige panden van de voortent zo in en heb je alsnog een grote binnenzitruimte.
 
....... Daar tegenover staat wel weer dat de tent van cc meteen ook een luifel is en dat is wel erg handig.......
Inderdaad heel handig (zie voorgaande opmerkingen), maar geldt zowel voor de CC als voor de Alpha

De Panama was nog niet op de markt toen wij de CC aan hebben geschaft en ziet er (op de filmpjes, ik heb hem in het echt nog niet gezien) heel wat beter uit dan de Solena en de Moovea die toen wel op de markt waren. De Panama is nu een serieuze vouwwagen die m.i. de andere 2 niet waren.
« Laatst bewerkt op: oktober 13, 2013, 09:42:31 am door nunogconway »
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #56 Gepost op: oktober 13, 2013, 09:37:32 am »

Mijn man voelt minder voor het vaste deksel, hij denkt dat het snel onstabiel is en gaat wiebelen..

Ik zou me hier niet druk om maken, wij hebben in de praktijk nooit problemen ervaren, je moet soms wel wat uitvullen  en als je pech hebt kost je dat een kwartiertje maar dan ligt de deksel vast.

Wat wij als voordeel ervaren van een vouwwagen met dekzeil is dat je op de vouwwagen je tafel en stoelen onder het zeil  kunt meenemen. Je hebt dan ook direct je tafel en stoelen paraat.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #57 Gepost op: oktober 13, 2013, 12:39:21 pm »

Kun je bij de Raclet Panama de voortent ook als luifel gebruiken? We vinden de luifel wat aan de smalle kant (diepte is 1.60 m). We hebben een dealer van Raclet gevonden op minder dan een uur rijden. Binnenkort even kijken, als ze de Panama tenminste hebben staan.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #58 Gepost op: oktober 13, 2013, 01:00:15 pm »

Al moet je je wel afvragen of je binnen wilt zitten of juist buiten als je op vakantie bent.
Wij zitten toch altijd 's avonds wel op een gegeven moment binnen. Maar, wij gaan blijkbaar ook significant later naar bed dan menigeen ander.
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Ervaringen met de Cabanon Malawi
« Reactie #59 Gepost op: oktober 13, 2013, 01:26:23 pm »

Kun je bij de Raclet Panama de voortent ook als luifel gebruiken? We vinden de luifel wat aan de smalle kant (diepte is 1.60 m). We hebben een dealer van Raclet gevonden op minder dan een uur rijden. Binnenkort even kijken, als ze de Panama tenminste hebben staan.


Het is inderdaad een optie om geen luifel te nemen maar de voortent, die is ook als luifel op te zetten en geeft  meer mogelijkheden, maar hij is ook duurder.
« Laatst bewerkt op: oktober 13, 2013, 02:34:46 pm door chrishoek »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal