Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten  (gelezen 2854 keer)

Jon

• Klap prof
  • Geslacht: Man
Re: Racefiets / Gravelbike / Mountainbike veilig wegzetten
« Reactie #15 Gepost op: juli 09, 2024, 12:03:11 pm »

In dat geval was je aanname niet relevant.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

sammyvannorel

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Monaco
« Reactie #16 Gepost op: juli 09, 2024, 12:08:11 pm »

Ook ik ben wel wat voorzichtiger geworden sinds ons fototoestel uit de vouwwagen is gejat aan het meer van Annecy: ik lag er letterlijk 10cm vandaan (wel met een doekje er tussen). Maar ik weet wel dat ik de eerste 2 nachten iets minder goed heb geslapen.... en het  was toch echt geen hokkiewokkie camping.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Marcel

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
« Reactie #17 Gepost op: juli 09, 2024, 12:09:03 pm »

Een Koga van 3.7K en uiteraard goed verzekerd.

Waarom? Ik heb mijn racefiets niet verzekerd ongeacht de waarde. Nog even los van het feit dat ik me afvraag of naast de tent parkeren onder de dekking valt.

Lager

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero
« Reactie #18 Gepost op: juli 09, 2024, 12:21:58 pm »

Met een serieuze ketting aan een vast voorwerp is mijn inziens meer dan goed. Dus vast aan de dissel, trekhaak oog van je auto, boompje etc. Mocht je het dan toch niet vertrouwen dan gooi je het voorwiel in de kofferbak van je auto, klusje van 10 seconden.

Mocht hij dan alsnog gejat worden kun je er naar jezelf eerlijk over zijn dat je er redelijkerwijs alles aan hebt gedaan je bezit te beveiligen.

Je moet er vooral voor zorgen dat de gelegenheids dief (hoeft niet perse een campinggast te zijn), geen zin krijgt in jouw fiets maar 2 tenten verderop een gemakkelijkere prooi heeft.

poldertoerist

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
« Reactie #19 Gepost op: juli 09, 2024, 12:26:26 pm »

Ik weet niet waarom het relevant is om hier de prijs van mijn fiets te noteren, wat voor de een veel geld is hoeft dat voor de ander niet te zijn.

Mijn vraag was meer gericht op het feit hoe anderen ermee omgaan, zodat ik dit mee kan nemen in mijn overwegingen.
In dat geval was je aanname niet relevant.

De aanname was niet van EdwinC maar van Joergarms.

De waarde is trouwens inderdaad niet altijd relevant. Er zijn dieven die exact weten wat ze stelen omdat ze weten dat ze het goed kunnen verkopen. En soms niet eens de fiets maar wel de onderdelen.

Je moet er ook niet te ingewikkeld over doen. Gewoon die fietsen vastmaken zodat ze niet zo makkelijk te stelen zijn. En sta je ergens op een camping bij een stadje naast de ingang is het risico mogelijk groter dan bij die SVR camping ergens ver weg van de weg. Sta je op een camping waar heel veel fietsers komen, bijvoorbeeld naast een bikepark of een beroemde klim, dan is het risico mogelijk weer wat groter omdat het dievengilde dat ook wel weet.

Tja en dan is het ook een beetje wat voor fiets heb je. Ik denk dat het risico op diefstal bij ons het grootst is bij de "goedkoopste" fiets van het spul. Dat is namelijk een Merida full suspension MTB. Die kan gewoon zo de markt op. De rest is dusdanig exclusief dat als mensen die jatten, dan zijn ze daar echt regelrecht op uit geweest en dan helpen de sloten ook niet.

Moraal van dit verhaal. Fiets lekker mee, genieten van de andere omgeving en je fiets gewoon onbezorgd achterlaten aan iets vast. evt onder een hoes.

Adventure Awaits

Joergarms

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Camptrail 2023
  • Welk kampeermiddel : Tenttrailer
« Reactie #20 Gepost op: juli 09, 2024, 12:35:12 pm »

Ik weet niet waarom het relevant is om hier de prijs van mijn fiets te noteren, wat voor de een veel geld is hoeft dat voor de ander niet te zijn.

Mijn vraag was meer gericht op het feit hoe anderen ermee omgaan, zodat ik dit mee kan nemen in mijn overwegingen.

Er wordt toch ook niet gevraagd om de prijs te noemen?
Ik gaf die bij mijn reactie wel aan, omdat de prijs wel degelijk verband houdt met hoe je ermee omgaat. Als ik een stationsbarrel bij me zou hebben om naar t bakkertje te fietsen, zou ik er minder zorg voor dragen.

Hemertje

• Goldmember 2025
  • Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
« Reactie #21 Gepost op: juli 09, 2024, 04:11:11 pm »

Er wordt toch ook niet gevraagd om de prijs te noemen?
Ik gaf die bij mijn reactie wel aan, omdat de prijs wel degelijk verband houdt met hoe je ermee omgaat. Als ik een stationsbarrel bij me zou hebben om naar t bakkertje te fietsen, zou ik er minder zorg voor dragen.

dat is jou aanname, iedereen is anders hoe die met zijn (dure) spullen omgaat

Steijlen

• Klapperraar
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Welk kampeermiddel : Campwerk Family
« Reactie #22 Gepost op: juli 09, 2024, 04:45:02 pm »

Mijn wederhelft heeft een aantal keer zn mounatingbike meegenomen en daze vastgezet aan de wagen met een slot. Dat paste bij ons beter dan op de fietsendrager.
Volgende week nemen we mijn fiets en die van hem mee, we kijken wel even hoe we ze vast zetten. Ik denk aan elkaar en dan tegen de wagen aan.

Joergarms

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Camptrail 2023
  • Welk kampeermiddel : Tenttrailer
« Reactie #23 Gepost op: juli 09, 2024, 05:07:30 pm »

dat is jou aanname, iedereen is anders hoe die met zijn (dure) spullen omgaat

Ok, prima. Wat jij wilt.

PenH

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : CC-Flexi Comfort
« Reactie #24 Gepost op: juli 09, 2024, 07:24:42 pm »

Ik neem mijn mountainbike ook (bijna) altijd mee op vakantie. Als is het maar om 's ochtends naar de bakker te kunnen fietsen. Onderweg staat ie op de dissel en ter plaatse meestal aan een boom of ander vast voorwerp zoals een hek. Soms ook aan de dissel zelf, als er niets anders beschikbaar is. Ik heb een stevig, redelijk lang, kettingslot hiervoor. Onderweg is de MTB hier ook mee verankerd aan de dissel. Daarnaast neem ik ook een lichtgewicht kettingslotje mee. Daarmee kan ik de fiets dan even vastzetten tijdens een fietstochtje. Ja precies, voor de deur van de bakker, of op een terrasje.
Het belangrijkste is, denk ik, ervoor zorgen dat je een gelegenheidsdief geen kans geeft om de fiets zomaar mee te pakken. Daarom zou ik de fiets ook niet zo snel in de tent zetten, dan zit ie nergens aan vast en loop je er zo mee weg. Een professionele dief hou je helaas niet tegen. Een e-bike bijvoorbeeld is in sommige grote steden al niet eens meer te verzekeren. Daar kun je met geen enkel slot (of sloten eigenlijk) tegenop.

EdwinC

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Buite Lewe
« Reactie #25 Gepost op: juli 10, 2024, 11:30:52 am »

Naar aanleiding van alle tips en ervaringen hier besloten om idd de fiets mee te nemen en een slot mee te nemen om hem aan een vast punt vast te maken en evt. voorwiel in de auto leggen.

Verder neem ik nog een kabelslot mee om hem vast te leggen op het moment dat ik ff een terrasje pak.  O0
Buite Lewe 2 Tenttrailer

poldertoerist

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
« Reactie #26 Gepost op: juli 10, 2024, 02:17:04 pm »

veel fietsplezier!
Adventure Awaits
Pagina's: « 1 2   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal