Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gezocht Combi Camp Country of Anniversary  (gelezen 2514 keer)

Arjen1976

• Klapperraar
  • **
  • Geslacht: Man
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen
Gezocht Combi Camp Country of Anniversary
« Gepost op: september 04, 2024, 09:31:15 pm »

Hi allemaal, nieuw op dit forum vanwege een groeiende interesse in een Combi Camp vouwwagen. We zijn op zoek naar een nette Combi Camp Country vanaf 2016. Ons budget is zo'n €10.000. Ik ben benieuwd!

Norro

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
Re: Gezocht Combi Camp Country of Anniversary
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2024, 04:08:02 pm »

Je zou eventueel ook naar een trigano alpha of itinea kunnen kijken,  min of meer hetzelfde principe als de combicamp.

metalpe

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : CCC
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2024, 08:38:06 pm »

Wij hebben indertijd de overstap gemaakt van een Trigano Odyssee naar een combi camp country.
De hoofdreden om de itinea niet te nemen, was dat bij de combi camp, volgens de verkoper, de bagageruimte een stuk groter was. Bij de Alpha lag de bak ongeveer vol als je de stokken, zijwanden erin  erin legt. Bij de CCC past er nog een massa bij.

Verder zijn ze inderdaad erg gelijkaardig en, ondanks het prijsverschil, volgens mij ook best gelijkwaardig.

Alleen, en hier ben ik niet meer heel zeker over: volgens mij was er bij de Trigano Alpha's die iets ouder waren, niet zo veel bagageruimte. Het is pas vanaf een bepaald jaar, dacht ik (2016 of zo?), dat de bagageruimte anders van vorm, en dus groter was dan bij de eerdere modellen. Vraag dat eens na of zoek dat eens op, als je zoekt. :)

Verder kan ik de CCC uit eigen ervaring, zeer aanraden. Supersnelle wagen, ideaal om rond te trekken, en ook kleine campingplekken zijn voldoende. Echt een handig ding. Deze zomer meer dan 7000km mee door Portugal getrokken.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 05, 2024, 08:40:12 pm door metalpe »

Arjen1976

• Klapperraar
  • **
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2024, 11:54:35 pm »

Thx! We zijn ook al aan het kijken voor o.a.de  Trigano Alpha, of de Holtkamper Cocoon. Zo'n layout in ieder geval met een goede keuken met water en een koelkast. Eens kijken wat op ons pad komt. De Combi Camps zijn in ieder geval niet goedkoop!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7a met Tapatalk

Norro

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
« Reactie #4 Gepost op: september 06, 2024, 09:29:10 am »

Wij hebben indertijd de overstap gemaakt van een Trigano Odyssee naar een combi camp country.
De hoofdreden om de itinea niet te nemen, was dat bij de combi camp, volgens de verkoper, de bagageruimte een stuk groter was. Bij de Alpha lag de bak ongeveer vol als je de stokken, zijwanden erin  erin legt. Bij de CCC past er nog een massa bij.

Verder zijn ze inderdaad erg gelijkaardig en, ondanks het prijsverschil, volgens mij ook best gelijkwaardig.

Alleen, en hier ben ik niet meer heel zeker over: volgens mij was er bij de Trigano Alpha's die iets ouder waren, niet zo veel bagageruimte. Het is pas vanaf een bepaald jaar, dacht ik (2016 of zo?), dat de bagageruimte anders van vorm, en dus groter was dan bij de eerdere modellen. Vraag dat eens na of zoek dat eens op, als je zoekt. :)

Verder kan ik de CCC uit eigen ervaring, zeer aanraden. Supersnelle wagen, ideaal om rond te trekken, en ook kleine campingplekken zijn voldoende. Echt een handig ding. Deze zomer meer dan 7000km mee door Portugal getrokken.

Klopt de alpha had net als de oudere combi camp een klein bagage vak onder het bed. De nieuwe ccc en itinea hebben een vergelijkbare bak. Al is die van de ccc nog iets groter geloof ik. 
Let op bij de alpha zijn er nog veel met een kleine bagageruimte.

Jer81

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itenea GL
« Reactie #5 Gepost op: september 06, 2024, 09:30:06 am »

Ik heb vorig jaar de keuze gemaakt tussen een nieuwe Combi Camp Country of een nieuwe Trigano Itinea GL. De keuze is uiteindelijk op de laatste gevallen. Heeft deels ook met de verkooppunten in het noorden te maken.

Beide wagens zijn prima, qua opzetten gelijkwaardig. Ja, de basis staat heel snel. De rest heeft net zoals bij andere wagens tijd en inspanning nodig. Kuipzeil, frame voortent, doek (wat aangehitst blijft bij ons) eroverheen, zijwanden en voorwand erin, luifel er aan. Wand bij de deksel eruit gastencabine eraan, binnentent gastencabine. Het kost allemaal extra tijd logischerwijs. Maar wel extra tijd die mensen vaak niet vermelden.

Beide wagens hebben een fijne lage instap voor het bed en de harde deksel is een fijne plek om om te kleden, als plaats voor kleding en ander los spul wat dan niet meer in de voortent hoeft en een wat warmere plek voor in het voor of naseizoen met kacheltje. Kwaliteit van beide wagens achtte ik gelijkwaardig, beide gebruiken TenCate doek. Dingen zijn bij beide modellen anders gedaan. Zo heeft de CC een soort van pet luifel aan de voortent maar heeft de Itinea een echte deur in de voortent. Wat ik ook belangrijk vond was water en gas gewoon aansluiten in de disselbak (zoals bij een caravan). Bij CC heb je dan de Exclusive versie nodig en bij de Itinea GL is het standaard. Het prijsverschil van zo'n 4k vond ik aanzienlijk.

De bak van de huidige CCC is groter, Toch kan ik naast alle spullen van de vouwwagen (stokken, kuipzeil, luifel, gastencabine, 3 delige set bij de keuken) toch nog 2 riante full size Crespo stoelen erin leggen en een tafel van iets van 120cm bij 70cm 2 kratten met los spul en 2 kachels erin kwijt.

Samengevat: Beide mooie wagens en in de basis snel. Gelijkwaardig qua kwaliteit. Itinea goedkoper. CCC grotere bagageruimte.

metalpe

• Klap prof
« Reactie #6 Gepost op: september 06, 2024, 03:21:00 pm »

Klopt wat je zegt. De opzettijd vanop de website is voor een hele kale basis..daar kom je er nooit mee.  Wij hebben wel geen kuipzeil of gastencabine, en de wanden van de luifel gebruiken we ook niet. Enkel het frame van de luifel. De luifel zelf blijft aangeritst. Het gaat dus nog steeds snel.

Ik heb een foto opgezocht, we hebben onder het bed, dan heb je een indicatie, de zijwanden, voorwand, alle stokken, en dan nog 6 kratten met kleren, 2 krukjes, de tafel, 4 stoelen, voor iedereen een of 2 paar schoenen, de grillplaat, de tent van de kinderen, de lampen, en nog wat los spul.
We hoeven eigenlijk niks in de auto te zetten. Daar zetten we enkel de extra koelkast, de hoofdkussens, spelletjesdoos en doos met eten.

« Laatst bewerkt op: september 06, 2024, 03:25:46 pm door metalpe »

Jon

• Klap prof
« Reactie #7 Gepost op: september 06, 2024, 04:21:58 pm »

De Combi Camps zijn in ieder geval niet goedkoop!

De Holtkampers evenmin:-)
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Arjen1976

• Klapperraar
  • **
« Reactie #8 Gepost op: september 10, 2024, 09:34:34 am »

Klopt wat je zegt. De opzettijd vanop de website is voor een hele kale basis..daar kom je er nooit mee.  Wij hebben wel geen kuipzeil of gastencabine, en de wanden van de luifel gebruiken we ook niet. Enkel het frame van de luifel. De luifel zelf blijft aangeritst. Het gaat dus nog steeds snel.

Ik heb een foto opgezocht, we hebben onder het bed, dan heb je een indicatie, de zijwanden, voorwand, alle stokken, en dan nog 6 kratten met kleren, 2 krukjes, de tafel, 4 stoelen, voor iedereen een of 2 paar schoenen, de grillplaat, de tent van de kinderen, de lampen, en nog wat los spul.
We hoeven eigenlijk niks in de auto te zetten. Daar zetten we enkel de extra koelkast, de hoofdkussens, spelletjesdoos en doos met eten.

Thanks! Dat geeft een goed beeld!

Arjen1976

• Klapperraar
  • **
« Reactie #9 Gepost op: september 11, 2024, 02:32:51 am »

Dan allemaal, inmiddels zijn we voorzien. Uiteindelijk een in goede staat, ouder model gevonden in de buurt. Scheelde ook in prijs wel ietsjes..:)116]

winnieandbuzz

• Klap nerd
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Xclusive 2021
« Reactie #10 Gepost op: september 11, 2024, 07:10:36 am »

Dan allemaal, inmiddels zijn we voorzien. Uiteindelijk een in goede staat, ouder model gevonden in de buurt. Scheelde ook in prijs wel ietsjes..:)116]

Gefeliciteerd met de aanwinst. Controleer voor de zekerheid even de bevestiging van de keuken of daar wellicht haarscheurtjes in de bevestiging zitten.

C5CCV

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : voorheen een CCCX, nu een klein Eribakuh
« Reactie #11 Gepost op: september 11, 2024, 08:08:26 am »

Mooi, van harte.

Ik zou even kijken of er al de zwaardere beugels onder de keuken zitten; anders gewoon uit voorzorg vervangen.

In ieder geval goed in de gaten houden op hij recht achter de wagen hangt en niet 'afhangt' naar achteren.

Jer81

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itenea GL
« Reactie #12 Gepost op: september 11, 2024, 10:30:01 am »

Veel plezier met de nieuwe vouwwagen!

metalpe

• Klap prof
« Reactie #13 Gepost op: september 11, 2024, 12:48:53 pm »