Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Keukenblok en opzetten in de regen  (gelezen 12879 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kevin2

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #60 Gepost op: juni 03, 2024, 10:12:22 pm »

Trespa had ik ook in gedachten maar dat is toch gauw 2x zo zwaar bij dezelfde dikte… of kan je daarvan qua sterkte de halve dikte van spaanplaat nemen? Dan hoef je alleen de randen dikker uit te voeren.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.791
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #61 Gepost op: juni 03, 2024, 11:39:53 pm »

Trespa had ik ook in gedachten maar dat is toch gauw 2x zo zwaar bij dezelfde dikte… of kan je daarvan qua sterkte de halve dikte van spaanplaat nemen? Dan hoef je alleen de randen dikker uit te voeren.
Dat kun je veel dunner uitvoeren.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.572
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #62 Gepost op: juni 04, 2024, 08:04:24 am »

Je zou ook een eenvoudig frame kunnen maken en dan een alupaneel in kleur op maat (laten) zagen.  https://www.aluminiumopmaat.nl/platen-in-ral-kleuren.html

Sowieso voor de deurtjes zal dat geen probleem opleveren en als blad moet je dan de dikte opvangen, maar dat lijkt mij niet al te ingewikkeld.

Je zou ook voor een blank paneel kunnen kiezen en dan beplakken zodat je keuken dezelfde uitstraling blijft houden.

Waterbestendig multiplex bestaat trouwens wel.

https://www.gamma.nl/assortiment/multiplex-hardhout-122x61-cm-3-6-mm-exterieur-verlijmd/p/B454821

Gelogd
Adventure Awaits

ven030

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon Aero 2013
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #63 Gepost op: juni 04, 2024, 12:11:27 pm »



Waterbestendig multiplex bestaat trouwens wel.

https://www.gamma.nl/assortiment/multiplex-hardhout-122x61-cm-3-6-mm-exterieur-verlijmd/p/B454821

Of betonplex... gaat uiteindelijk ook bollen, maar niet van 1 buitje!
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 364
  • Merk: kampeermiddel : 3DOG Traildog
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #64 Gepost op: juni 06, 2024, 08:29:48 pm »

...
Heeft iemand nog een materiaal-tip om het zelf te vervangen voor iets anders? Het gaat om:
- Schuifdeurtjes
- aanrechtblad
- 2x ladefront

Hout/multiplex etc. is relatief zwaar en ook niet mega vochtbestendig lijkt me.
Ik heb onze keuken gemaakt van relatief dun berken betonplex. Dit hout komt van de vakhouthandel en is kwalitatief veel beter dan de goedkope meranti multiplex platen die je vaak bij de dhz winkel vindt.
Door de goede materiaal kwaliteit was het prima mogelijk met relatief dun plaatmateriaal alles te maken, dit bespaart veel gewicht.
Voor het aanrechtblad en kastfronten heb ik HPL plaat (Trespa) gebruikt. Dit is zwaar materiaal maar ook hier kon door de goede sterkte van het materiaal dunne platen gebruikt worden waardoor het gewicht toch nog beperkt blijft.

Onze keuken staat onder de luifel van de 3Dog vouwwagen en is ondertussen 7 seizoenen gebruikt (ca. 30 weken) en is soms ook met wat water in aanraking gekomen. De keuken ziet er nog steeds als nieuw uit, de gekozen materialen blijken meer dan voldoende vochtbestendig.

De bouw is uitvoerig beschreven in dit forum topic: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21444.50
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 654
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2016
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #65 Gepost op: juni 07, 2024, 08:43:26 pm »

Blijf het apart vinden dat men voor kampeer middelen zulke”oplossingen” bedenken. Vraag me ook af hoe vaak dat vervangen gaat worden. Ook in warme landen regent het en wat als de keuken onder de luifel staat? Kan dan ook met wind naar binnen regenen en dus de keuken slopen…..
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal